Beklenen gün geldi çattı ve üçüncü nesil yeni iPad satışa çıktı. Yine daha önceki satışları aratmayan görüntüler yaşandı.
Hong Kong, İngiltere, ABD, Japonya, Fransa, Almanya ve Singapur'da müşteriler geceden sıraya girerek uzun kuyruklar oluşturdular ve sokaklarda uyuyarak sabah dükkanların açılmasını beklediler.
Her yeni ürününü satışa çıkması artık "klasik" bir çılgınlığa dönüşen Apple, yeni iPad 2in ilk gününde de muazzam ilgi gördü ve dükkanlar tam manasıyla para bastı. Diğer ülkelerde 1 hafta sonra satışa sunulacak olan iPad3 ABD'de 499 dolardan raflarda yerini aldı. Çin'deki satış günü ise henüz belli değil.
Kullanıcıları için bir nevi bağımlılığa dönüşen Apple ürünleri hakkında belki de en uygun açıklamayı Paris'te iPad kuyruğuna giren Athena May söyledi: Verilen paraya değdiğini düşünmüyorum ama sanırım ben de bu sosyolojik olayın kurbanı oldum.
Tokyo'da Ginza'da bulunan Apple mağazasının önünde tam 450 kişi sıraya girdi ki bunlardan bir çoğu gece gelip uyku tulumlarıyla yer kapanlardı. ABD'de Wisconsin eyaletinin Madison kentinde yanlarında katlanır şezlong getirenler vardı, sıra bekleyenlerin bazılarının da eski iPad'lerinde oyun oynayarak vakit geçirmeye çalıştığı görüldü.
Londra'da gece 01:00'da sıraya giren Dipak Versani yeni versiyon iPad'in özellikle geliştirilmiş ekran kalitesinden eklendiğini söyledi ve "Filmleri daha kaliteli izleyip, oyun görsellerinin daha net olduğunu görüyorsunuz. Ben iPad'i bir multimedya cihazı olarak kullanıyorum." dedi
İlk versiyonunun satışa sunulmasından 2 yıl sonra iPad yılın en büyük 2. "cihaz olayı" olmayı başardı; bir numara elbette yeni iPhone oldu. Müşteriler istedikleri taktirde önceden internet üstünden de sipariş vererek tabletlerin bugün evlerine teslim edilmesini sağlayabilirlerdi ama pek çoğu bu çılgınlığın bir parçası olmayı tercih etti.
Yeni iPad'i ilk alanlardan olmak için türlü sıkıntıya katlanan bu kitlelerin ortak özelliği zaten Apple ürünlerini kullanıyor olmaları. Daha uygun fiyatla piyasada bulunan rakiplerine rağmen (Amazon'un Kindle'ı gibi) iPad hala en popüler tablet bilgisayar olma özelliğini koruyor. 2010'dan bu yana 55 milyondan fazla iPad satıldı.
Apple böyle bir ilgiyi beklediği halde belli ki fazla da hazırlıklı değildi ki tüm stoklarının tükendiğini ve yenilerini raflarda yerini almasının 2 hafta kadar süreceğini açıkladı.